Kamienie milowe prac badawczo-rozwojowych

Kamienie milowe prac badawczo-rozwojowych

Volvo Group bazuje na 90 latach historii zdefiniowanej innowacyjnością opartą na wartościach. Nasze przywiązanie do jakości i bezpieczeństwa ma korzenie w wizjonerskim podejściu ojców założycieli, Assara Gabrielssona i Gustafa Larsona, oraz ich postanowieniu produkowania bezpiecznych pojazdów wysokiej jakości.

Pierwszy samochód w naszej fabryce

1927

Początek

W tym roku zjechał z linii montażowej pierwszy samochód osobowy, rok później pierwszy samochód ciężarowy, a premiera pierwszego autobusu miała miejsce w 1934 roku.

Dowiedz się więcej o historii
Volvo opracowało pionierskie trzypunktowe pasy bezpieczeństwa

1959

Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa

W 1959 roku Volvo wprowadziło pionierskie trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, które ratują życie ludzi na całym świecie. Byliśmy tak mocno przekonani o ich znaczeniu, że postanowiliśmy nie patentować projektu. Udostępniając go, do dzisiaj pomogliśmy uratować ponad 100 milionów istnień ludzkich.

Troska o środowisko naturalne

1972

Troska o środowisko naturalne

W 1972 roku do naszych kluczowych wartości korporacyjnych dodaliśmy troskę o środowisko naturalne. Przyznaliśmy, że nasze produkty negatywnie oddziaływały na środowisko i byliśmy zdeterminowani, aby coś z tym zrobić. Do 1976 roku wprowadziliśmy trójdrożny katalizator jako skuteczny system redukcji emisji spalin. W latach 1990. wprowadziliśmy Environmental Concept Car, Bus oraz Truck, a także pierwsze rozwiązanie Grupy do zarządzania flotą.

Automatic Power Shift

1981

Automatic Power Shift

Automatic Power Shift (APS) – wynalazek Volvo BM. APS pozwala oszczędzać paliwo i zwiększa wydajność, nieustannie wybierając bieg odpowiedni do zadania i aktualnych warunków pracy.

Volvo Trucks wprowadziła nową rewolucyjną skrzynię biegów, I-Shift

2001

Volvo I-Shift

Volvo Trucks wprowadziła nową rewolucyjną skrzynię biegów, I-Shift, która stała się wielkim sukcesem. Oblicza kilka parametrów, aby określić najlepszą opcję zmiany biegów.

Renault Infomax

2002

Renault Infomax

Infomax – system zarządzania pojazdem Renault Trucks zdobył nagrodę Siemens Prize za innowacyjność. Infomax to narzędzie do pomiaru i analizy zużycia paliwa.

IPS, Inboard Performance System

2004

Penta IPS

Pierwszy na świecie taki układ firmy Volvo Penta. IPS, Inboard Performance System, system napędowy, który zrewolucjonizował świat łodzi. Układ Volvo Penta IPS, który oferuje o około 35% wyższą wydajność przy prędkościach podróżnych niż napędy ze stałym wałem.

I-SAM

2006

Koncepcja hybrydowa I-SAM

Opłacalna opcja do pojazdów dużej ładowności, takich jak samochody ciężarowe i autobusy poruszające się po trasach, na których ma miejsce częste hamowanie i przyspieszanie. Oszczędności paliwa sięgające 35%.

Volvo Trucks w Gandawa

2007

Samochody ciężarowe i fabryka neutralne pod względem emisji CO2

Jesteśmy pierwszym producentem pojazdów, który wyprodukował siedem demonstracyjnych samochodów ciężarowych neutralnych pod względem emisji CO2. Grupa ma też pierwszą na świecie fabrykę pojazdów neutralną pod względem emisji CO2. Jest to zakład Volvo Trucks w Gandawie w Belgii. Oprócz tego w 2010 roku zostaliśmy pierwszym producentem z branży motoryzacyjnej przyjętym do programu Climate Savers organizacji WWF.

I-See

2012

I-See

Układ I-See zmniejsza zużycie paliwa w transporcie długodystansowym. Podobnie jak autopilot, efektywnie obsługuje zmianę biegów, gaz i hamulce na wzniesieniach.

Aktywny układ kierowniczy

2013

Aktywny układ kierowniczy

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo to elektronicznie sterowany silnik elektryczny podłączony do kolumny kierowniczej, dzięki któremu kierowanie pojazdem jest bezpieczniejsze i wygodniejsze. To jest technologia, która zadecydowała o wirusowym sukcesie „The Epic Split” w postaci milionów wyświetleń na YouTubie.

Podwójne sprzęgło

2014

Podwójne sprzęgło

Volvo Group wprowadza pierwszą na rynku dwusprzęgłową skrzynię biegów przeznaczoną do samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Dzięki dwóm sprzęgłom zmiana biegów odbywa się bez przerwy w przekazywaniu mocy.

Autobus elektryczny

2015

Autobus elektryczny

Wraz z partnerami z różnych sektorów opracowujemy autobusy i infrastrukturę na potrzeby zelektryfikowanej sieci autobusów w Göteborgu.

Wśród korzyści można wymienić niski poziom hałasu, brak lokalnych emisji, 99% redukcję emisji CO2 i 80% oszczędności energii.

2016-2017 Automatyzacja

2016-2017

Automatyzacja

Rozwój autonomicznych pojazdów wkracza w nową, ekscytująca fazę. Obecnie w pełni autonomiczne samochody ciężarowe Volvo są testowane w głęboko pod ziemią, w kopalni Kristineber, w warunkach miejskich jako śmieciarka oraz w przy zbiorach trzciny cukrowej w Brazylii. Volvo CE zaś prezentuje swój nowy projekt koncepcyjny HX1: autonomiczną maszynę budowlaną.

Nowości z historii Volvo Group