Laureat Volvo Technology Award w roku 2016 – Autobus elektryczny

Volvo Technology Award

Volvo Technology Award to świadectwo uznania dla wybitnych postępów technicznych, które przyczyniają się do zwiększania konkurencyjności i wiedzy Volvo Group w dziedzinie nowoczesnych technologii.

Przez lata nagrodę przyznawano za znane na całym świecie innowacje, takie jak napęd morski Duo prop, City Filter do oczyszczania spalin samochodów ciężarowych i autobusów oraz boczne poduszki powietrzne Volvo (SIPS).

Nagroda Volvo Technology Award, o którą mogą się ubiegać pracownicy Volvo Group, jest przyznawana każdego roku podczas ogólnego zebrania AB Volvo.

Laureat w 2016 roku

Autobus elektryczny

Pozycję Volvo Group jako światowego lidera w dziedzinie autobusów elektrycznych można w dużym stopniu wiązać z unikatowym i innowacyjnym elektrycznym układem napędowym. Inżynierowie, którzy stworzyli to rozwiązanie, zostali laureatami nagrody Volvo Technology Award w roku 2016.

Projekt ElectriCity oraz linia 55 w Göteborgu to przykład ważnej współpracy, a zarazem możliwość zaprezentowania, jak miasta mogą przejść na system autobusów elektrycznych. Autobusy elektryczne Volvo eksploatowane obecnie w mieście są ciche i nie generują emisji, dzięki czemu przystanki autobusowe mogą się znajdować nawet w zamkniętych obiektach.

Siła własnego elektrycznego układu napędowego Volvo Group polega na tym, że jest lżejszy, ekonomiczniejszy i zużywa energię efektywniej niż inne rozwiązania dostępne na rynku. Przyczynia się do tego szereg różnych rozwiązań.

Obejrzyj film

Poprzedni laureaci

Rok Laureat Opis
2016 Autobus elektryczny Pozycję Volvo Group jako światowego lidera w dziedzinie autobusów elektrycznych można w dużym stopniu wiązać z unikatowym i innowacyjnym elektrycznym układem napędowym.
2015 Dwusprzęgłowa skrzynia biegów Skrzynia biegów I-Shift Dual Clutch wykorzystuje technologię z branży samochodów sportowych, aby podnieść właściwości jezdne samochodów ciężarowych dużej ładowności na wyższy poziom.
2014 Aktywny Układ Kierowniczy Volvo Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zapewnia kierowcy zarówno bezpieczniejsze, jak i wygodniejsze prowadzenie pojazdu.
2013 Układ I-see – „autopilot” do samochodów ciężarowych oszczędzający paliwo Układ I-See zmniejsza zużycie paliwa w transporcie długodystansowym nawet o 5%.
2012 OptiShift Układ zwiększający nawet o 15 % wydajność energetyczną ładowarki kołowej.
2011 Układ hydrauliczny w koparkach Zwiększenie wydajności układu skutkuje oszczędnościami paliwa do 15 %.
2010 System dynamicznego pozycjonowania Volvo Penta System utrzymujący bieżącą pozycję łodzi
2009 Rozwiązanie hybrydowe I-SAM I-SAM to silnik z magnesem stałym na prąd przemienny. Energia hamowania pojazdu jest przekształcana na energię elektryczną magazynowaną w akumulatorach.
2008 Nowe zawieszenie wozidła Zawieszenie hydrauliczne jest wyposażone w zaawansowane sterowanie elektroniczne, dzięki któremu maszyna może działać stabilnie niezależnie od tego, czy jest załadowana, czy też jedzie z minimalną bądź maksymalną prędkością. W korzystnych warunkach nie tylko zwiększa efektywność maszyny nawet o 40%. Dzięki niemu operatorzy są narażeni na znacznie mniejsze wibracje.
2007 Platforma silników przeznaczonych do pracy w trudnych warunkach Nowa rodzina silników wysokoprężnych wprowadzona głównie między 2005 a 2007 rokiem udowodniła, że naszym inżynierom udało się zapewnić wyższą wydajność, niższe zużycie paliwa i zmniejszenie emisji.
2006 Wspólny zestaw wskaźników Wspólny zestaw wskaźników charakteryzuje się wysokim stopniem unifikacji komponentów niewidocznym dla osoby patrzącej, a jednocześnie wysoką elastycznością z widoczną w oczywisty sposób tożsamością marki.
2005 Volvo Penta IPS Układ Inboard Performance System ze śrubami skierowanymi do przodu. Najprościej mówiąc, w nowym systemie śruby są skierowane w kierunku ruchu łodzi. Układ IPS wykorzystuje śruby obracające się w przeciwnych kierunkach z napędem przechodzącym przez kadłub, a nie przez rufę. Łodzie są szybsze, mają większą moc, są cichsze i czystsze – prowadzi się je równie łatwo jak samochód.
2004 Paliwooszczędne ładowarki kołowe W ładowarkach kołowych Volvo Construction Equipment serii E zastosowano podejście holistyczne w celu zoptymalizowania zużycia paliwa: każdy komponent maszyny został pieczołowicie zaprojektowany jako integralna część całego systemu.
2003 Telematyka Volvo Link Rozwiązanie Volvo Link łączy technologię satelitarną z Internetem w celu zaoferowania takich funkcji, jak nawigacja, informacje o ruchu, doraźna pomoc drogowa oraz dwukierunkowa komunikacja między samochodami ciężarowymi i ich macierzystymi bazami, niezależnie od miejsca na świecie, w którym znajduje się pojazd.
2002 Skrzynia biegów I-Shift I-Shift można rozumieć dosłownie jako „I shift” (zmieniam biegi) lub „Intelligent Shift” (inteligentna zmiana biegów). Ponieważ skrzynia biegów jest naprawdę inteligentna – nie tylko sama zmienia biegi, ale przy tym działa efektywniej niż porównywalne skrzynie biegów dostępne na rynku samochodów ciężarowych – obie interpretacje są równie uprawnione.
2001 Dysze rakietowe chłodzone filmem Zupełnie nowa forma chłodzenie dysz określana jako chłodzenie filmem.
2000 Dynafleet II Bezprzewodowy system transportowo-informacyjny. System ułatwia komunikację w czasie rzeczywistym między przewoźnikami a ich pojazdami i kierowcami.

Nowości ze świata technologii