Nasza globalna obecność

Volvo Group w skrócie

100 000

Liczba pracowników Volvo Group.

18

Kraje, w których posiadamy obiekty produkcyjne.

190

Rynki, na których sprzedajemy nasze produkty.

Punkty sprzedaży i serwisu

Fakty

• Produkty Grupy Volvo są sprzedawane i dystrybuowane za pośrednictwem punktów dealerskich, zarówno stanowiących własność Grupy, jak i niezależnych.

• Ponad 800 000 pojazdów Grupy Volvo jest połączonych za pomocą różnych rozwiązań telematycznych.

• W roku 2018 nasza działalność usługowa stanowiła ok. 20% (21) sprzedaży netto Grupy Volvo.

• Organizacja Financial Services zapewniła rozwiązania finansowania dla 24% produktów Grupy na rynkach, na których jest oferowane finansowanie.

• 90% wszystkich centrów dystrybucji posiada certyfikat ISO 14001.

• Na naszych produktach znajdują się informacje dotyczące ich wpływu na środowisko naturalne, sporządzone na podstawie oceny cyklu eksploatacji.

• W ramach naszego Procesu Odpowiedzialnej Sprzedaży przeprowadziliśmy 105 ocen sprzedaży do krajów wysokiego ryzyka.

Naszym najcenniejszym majątkiem są ludzie

Naszym najcenniejszym majątkiem są ludzie

To, co jest wspólne dla wszystkich organizacji odnoszących sukcesy, to wykwalifikowani i zaangażowani pracownicy. W świecie, w którym trudno o zdolnych pracowników, dla Grupy Volvo coraz ważniejsze staje się skuteczne przyciąganie, zatrzymywanie i rozwijanie właściwych ludzi oraz kształtowanie kultury, która stymuluje zaangażowanie i tym samym wydajność.

Duży popyt na wielu rynkach

Od czasu, gdy ponad dwadzieścia lat temu zainicjowano ukierunkowanie na pojazdy użytkowe, Grupa Volvo urosła do rangi drugiego co do wielkości na świecie producenta samochodów ciężarowych i jednego z największych producentów autobusów, autokarów i sprzętu budowlanego, a obecnie jest również wiodącym producentem wysokoprężnych silników okrętowych i przemysłowych o dużej mocy. W 2018 r. popyt na wielu rynkach na całym świecie nadal utrzymywał się na dobrym poziomie.

Nasze lokalizacje w skrócie
Volvo Group Europe

Europa

W sektorze samochodów ciężarowych to marki Volvo Trucks i Renault Trucks zdominowały rynek. Największe rynki to Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Szwecja i Rosja.
Produkujemy samochody ciężarowe, autobusy, maszyny budowlane i silniki w 20 zakładach w Europie. Głównie w Szwecji, Belgii i Francji, ale prowadzimy też dużą działalność produkcyjną na przykład w Polsce.

Volvo Group Belgium

Volvo Group France Fabryka silników Vénissieux

Volvo Group Netherlands

Volvo Group Poland

Volvo Group Sweden

Volvo Group UK & Ireland

Volvo Group Russia

Podsumowanie dotyczące Europy w roku 2018

  • Sprzedaż netto: 160 591 mln SEK (141 597)
  • Udział sprzedaży netto: 41% (43)
  • Liczba stałych pracowników: 49,694 (47,561)
  • Udział stałych pracowników Grupy: 54% (55)
  • Liczba rejestracji samochodów ciężarowych o dużej ładowności w 30 krajach Europy nadal była wysoka i wzrosła o 4% w porównaniu z rokiem 2017.
  • Udział Volvo Trucks w rynku wyniósł 15,9% i był nieco niższy od najwyższego w historii poziomu 16,8% w roku 2017. Firma Renault Trucks odzyskała częściowo udział w rynku, który wyniósł 8,9% (8,6).
  • Wzrost na rynku sprzętu budowlanego wyniósł 13% dzięki silnemu wzrostowi w Rosji i wzrostom w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech.
Afryka i Oceania

Afryka i Oceania

Największe rynki w tym obszarze to Australia, RPA, Algieria, Maroko i Nowa Zelandia.

W Australii budujemy samochody ciężarowe obu naszych marek Volvo Trucks i Mack Trucks. Produkcja odbywa się w tej samej fabryce w Brisbane.

W RPA nasze modele Volvo Trucks i Renault Trucks są montowane we wspólnej fabryce w Durbanie. Oprócz tego w Pretorii produkujemy modele UD Trucks.

Zakład Wacol Grupy Volvo

Podsumowanie dotyczące Afryki i Oceanii w 2018 r.

• Sprzedaż netto: 25 182 mln (21 391)

• Udział sprzedaży netto: 6% (7)

• Liczba stałych pracowników: 2,474 (2,361)

• Udział stałych pracowników Grupy: 3% (3)

• Popyt na samochody ciężarowe w Australii był bardzo wysoki.

• Australijski rynek samochodów ciężarowych o wysokiej ładowności zwiększył się o 6% do 20 000 pojazdów, natomiast popyt w Afryce Północnej nadal był słaby.

• Ogólnie rzecz biorąc, popyt na sprzęt budowlany w krajach o dużym udziale górnictwa był na dobrym poziomie.

Volvo Group Asia

Azja

Mamy dziewięć zakładów produkcyjnych w Azji.

W Indiach produkcja jest skupiona głównie w Bangaluru, gdzie budujemy autobusy, samochody ciężarowe i maszyny budowlane. Dodatkowo budujemy autobusy we współpracy joint venture z firmą Eicher w indyjskim mieście Pithampur.

W Chinach w Szanghaju budujemy autobusy, silniki i maszyny budowlane. W Chinach realizujemy także dwa przedsięwzięcia joint venture – z producentem samochodów ciężarowych Dongfeng Trucks oraz z firmą SDLG, która produkuje maszyny budowlane.

Volvo Construction Equipment ma zakład produkcyjny w Changwon, w Korei Południowej, natomiast fabryka w Ageo w Japonii produkuje samochody ciężarowe marki UD Trucks, a także silniki i skrzynie biegów.
Największy rynek to Japonia, Chiny, Korea Południowa, Indonezja i Indie.

Volvo Group China

Volvo Group India Zakład Hosakote Grupy Volvo


Podsumowanie dotyczące Azji w 2018 r.

• Sprzedaż netto: 76 976 mln SEK (68 511)

• Udział sprzedaży netto: 20% (20)

• Liczba stałych pracowników: 16,888 (16,526)

• Udział stałych pracowników Grupy: 18% (19)

• Wzrost na chińskim rynku sprzętu budowlanego wyniósł 33% przy stałym pozytywnym rozwoju w obszarach dużych koparek, koparek kompaktowych i ładowarek kołowych.

• Spośród głównych rynków samochodów ciężarowych Grupy w Azji, zarówno na japońskim, jak i chińskim oraz indyjskim rynku samochodów ciężarowych o dużej ładowności odnotowano wzrost w porównaniu z rokiem 2017.

Ameryka Północna

Ameryka Północna

Wielkie marki w Ameryce Północnej to Volvo Trucks i Mack Trucks, natomiast w przypadku autobusów są to Volvo Buses, Prevost i Nova Bus.

Posiadamy zakłady produkcyjne w 10 miejscach. W USA budujemy samochody ciężarowe, silniki, maszyny budowlane i autobusy. Zakłady produkcyjne znajdują się głównie na wschodnim wybrzeżu, na przykład w New River Valley i w Hagerstown. W Kanadzie i Meksyku budujemy autobusy.

Volvo Group North America  Zakład Hagerstown Grupy Volvo
 

Podsumowanie dotyczące Ameryki Północnej w 2018 r.

• Sprzedaż netto: 106 948 mln SEK (83 998)

• Udział sprzedaży netto: 28% (25)

• Liczba stałych pracowników: 17,845 (15,882)

• Udział stałych pracowników Grupy: 19% (18)

• Na rynku samochodów ciężarowych o dużej ładowności odnotowano 27-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2017.

• Firma Volvo Trucks odzyskała udział w rynku, natomiast Mack nieco straciła. Firma Volvo Trucks osiągnęła 10,3% (8,3), a Mack 6,7% (7,3).

• Dalszy sukces silników i skrzyń biegów Grupy produkowanych na własny użytek przyczynił się do pozytywnego rozwoju działalności usługowej.

• Rynek sprzętu budowlanego rozwijał się głównie ze względu na zwiększony popyt na koparki, wozidła przegubowe, duże ładowarki kołowe i maszyny drogowe.

Ameryka Południowa

Ameryka Południowa

Nasze największe rynki w Ameryce Południowej to Brazylia, a następnie Peru, Chile i Argentyna. Volvo Trucks i Mack Trucks to dominujące marki samochodów ciężarowych.

W Brazylii, w której prowadzimy działalność przemysłową od 1977 roku, mamy dwa zakłady. W Kurytybie budujemy samochody ciężarowe, podwozia autobusów, kabiny, silniki i skrzynie biegów. Oprócz tego w Pederneiras produkujemy maszyny budowlane.

Volvo Group Brazil

Volvo Group Peru

Volvo Group Mexico
 

Podsumowanie dotyczące Ameryki Południowej w 2018 roku

• Sprzedaż netto: 21 138 mln SEK (17 241)

• Udział sprzedaży netto: 5% (5)

• Liczba stałych pracowników: 5,228 (4,774)

• Udział stałych pracowników Grupy: 6% (5)

• Popyt na ważnym brazylijskim rynku samochodów ciężarowych znacznie wzrósł, osiągając 67% wzrost w przypadku samochodów ciężarowych o dużej ładowności.

• Popyt na innych rynkach Ameryki Południowej był na dobrym poziomie.

• Rynek sprzętu budowlanego w Ameryce Południowej wzrósł o 24% z bardzo niskiego poziomu, głównie dzięki wzrostowi w Brazylii.

Work with us

Work where the action is

Become our new colleague

We have the job for you

Dowiedz się więcej o Volvo Group

Co robimy

Co robimy

Bez produktów i usług dostarczanych przez Volvo Group społeczeństwa, w których żyje wielu z nas, nie mogłyby funkcjonować. Nasze samochody ciężarowe, autobusy, silniki, sprzęt budowlany i usługi finansowe stanowią podstawę działania wielu firm, których aktywność wpływa na nasze codzienne życie.

Co robimy
Nasze wartości

Nasze wartości

Nasza kultura firmy wyraża to, jak odnosimy się do siebie, do naszych klientów i społeczeństwa jako całości, aby realizować nasze cele biznesowe. Jest ona zakorzeniona w naszej historii i decyduje o długoterminowym sukcesie firmy. Jest fundamentem, na którym zbudowaliśmy wszystko.

Nasze wartości
Nowości i multimedia

Nowości i multimedia

Nowości i multimedia