
Volvo Technology Award
Volvo Technology Award to świadectwo uznania dla wybitnych postępów technicznych, które przyczyniają się do zwiększania konkurencyjności i wiedzy Volvo Group w dziedzinie nowoczesnych technologii.
Przez lata nagrodę przyznawano za znane na całym świecie innowacje, takie jak napęd morski Duo prop, City Filter do oczyszczania spalin samochodów ciężarowych i autobusów oraz boczne poduszki powietrzne Volvo (SIPS).
Nagroda Volvo Technology Award, o którą mogą się ubiegać pracownicy Volvo Group, jest przyznawana każdego roku podczas ogólnego zebrania AB Volvo.
Poprzedni laureaci
Rok | Laureat | Opis |
2018 | Koncepcja koparki hybrydowej | Dzięki zastosowaniu sterowanego elektronicznie układu hydraulicznego, systemu odzyskiwania energii i optymalizacji pompy ta nowa koncepcja umożliwia istotną poprawę ekonomiki paliwowej i produktywności |
2017 | Projekt tłoka falowego | Dzięki inteligentnej konstrukcji tłoka nowe silniki Volvo Group do samochodów ciężarowych zapewniają lepszą ekonomikę paliwową. Na koronie tłoka umieszczono fale, aby poprawić wykorzystanie tlenu. |
2016 | Autobus elektryczny | Pozycję Volvo Group jako światowego lidera w dziedzinie autobusów elektrycznych można w dużym stopniu wiązać z unikatowym i innowacyjnym elektrycznym układem napędowym. |
2015 | Dwusprzęgłowa skrzynia biegów | Skrzynia biegów I-Shift Dual Clutch wykorzystuje technologię z branży samochodów sportowych, aby podnieść właściwości jezdne samochodów ciężarowych dużej ładowności na wyższy poziom. |
2014 | Aktywny Układ Kierowniczy Volvo | Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zapewnia kierowcy zarówno bezpieczniejsze, jak i wygodniejsze prowadzenie pojazdu. |
2013 | Układ I-see – „autopilot” do samochodów ciężarowych oszczędzający paliwo | Układ I-See zmniejsza zużycie paliwa w transporcie długodystansowym nawet o 5%. |
2012 | OptiShift | Układ zwiększający nawet o 15 % wydajność energetyczną ładowarki kołowej. |
2011 | Układ hydrauliczny w koparkach | Zwiększenie wydajności układu skutkuje oszczędnościami paliwa do 15 %. |
2010 | System dynamicznego pozycjonowania Volvo Penta | System utrzymujący bieżącą pozycję łodzi |
2009 | Rozwiązanie hybrydowe I-SAM | I-SAM to silnik z magnesem stałym na prąd przemienny. Energia hamowania pojazdu jest przekształcana na energię elektryczną magazynowaną w akumulatorach. |
2008 | Nowe zawieszenie wozidła | Zawieszenie hydrauliczne jest wyposażone w zaawansowane sterowanie elektroniczne, dzięki któremu maszyna może działać stabilnie niezależnie od tego, czy jest załadowana, czy też jedzie z minimalną bądź maksymalną prędkością. W korzystnych warunkach nie tylko zwiększa efektywność maszyny nawet o 40%. Dzięki niemu operatorzy są narażeni na znacznie mniejsze wibracje. |
2007 | Platforma silników przeznaczonych do pracy w trudnych warunkach | Nowa rodzina silników wysokoprężnych wprowadzona głównie między 2005 a 2007 rokiem udowodniła, że naszym inżynierom udało się zapewnić wyższą wydajność, niższe zużycie paliwa i zmniejszenie emisji. |
2006 | Wspólny zestaw wskaźników | Wspólny zestaw wskaźników charakteryzuje się wysokim stopniem unifikacji komponentów niewidocznym dla osoby patrzącej, a jednocześnie wysoką elastycznością z widoczną w oczywisty sposób tożsamością marki. |
2005 | Volvo Penta IPS | Układ Inboard Performance System ze śrubami skierowanymi do przodu. Najprościej mówiąc, w nowym systemie śruby są skierowane w kierunku ruchu łodzi. Układ IPS wykorzystuje śruby obracające się w przeciwnych kierunkach z napędem przechodzącym przez kadłub, a nie przez rufę. Łodzie są szybsze, mają większą moc, są cichsze i czystsze – prowadzi się je równie łatwo jak samochód. |
2004 | Paliwooszczędne ładowarki kołowe | W ładowarkach kołowych Volvo Construction Equipment serii E zastosowano podejście holistyczne w celu zoptymalizowania zużycia paliwa: każdy komponent maszyny został pieczołowicie zaprojektowany jako integralna część całego systemu. |
2003 | Telematyka Volvo Link | Rozwiązanie Volvo Link łączy technologię satelitarną z Internetem w celu zaoferowania takich funkcji, jak nawigacja, informacje o ruchu, doraźna pomoc drogowa oraz dwukierunkowa komunikacja między samochodami ciężarowymi i ich macierzystymi bazami, niezależnie od miejsca na świecie, w którym znajduje się pojazd. |
2002 | Skrzynia biegów I-Shift | I-Shift można rozumieć dosłownie jako „I shift” (zmieniam biegi) lub „Intelligent Shift” (inteligentna zmiana biegów). Ponieważ skrzynia biegów jest naprawdę inteligentna – nie tylko sama zmienia biegi, ale przy tym działa efektywniej niż porównywalne skrzynie biegów dostępne na rynku samochodów ciężarowych – obie interpretacje są równie uprawnione. |
2001 | Dysze rakietowe chłodzone filmem | Zupełnie nowa forma chłodzenie dysz określana jako chłodzenie filmem. |
2000 | Dynafleet II | Bezprzewodowy system transportowo-informacyjny. System ułatwia komunikację w czasie rzeczywistym między przewoźnikami a ich pojazdami i kierowcami. |