Przyszłość dzieje się teraz

Automatyzacja

Jesteśmy przekonani, że automatyzacja całkowicie zmieni komercyjne rozwiązania transportowe, z których większość z nas korzysta na co dzień.
Automatyzacja wprowadzi praktyczne korzyści pod względem produktywności, bezpieczeństwa, energo- i paliwooszczędności zarówno dla naszych klientów, jak i społeczeństwa.

Jako że idealny poziom automatyzacji wyznacza jej wartość dodana dla klientów i społeczeństwa, Volvo Group będzie wprowadzać zautomatyzowane rozwiązania stopniowo.

Głosy w sprawie automatyzacji

Torbjörn Holmström

Torbjörn Holmström

Posłuchaj ciekawej dyskusji panelowej „W połączonym świecie nie ma się czego bać” z Torbjörnem Holmströmem, Volvo Group i Malaviką Jayaram, Digital Asia Hub.

Henrik Kaijser

Sztuczna inteligencja trafia na szosy

Henrik Kaijser jest specjalistą ds. technologii w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w CampX by Volvo Group. Dowiedz się, co Henrik lubi najbardziej w sztucznej inteligencji i pojazdach autonomicznych

Jak szkolić pojazd

Jak szkolić pojazd

Oscar Petersson jest prezesem Annotell, jednego z partnerów Volvo w CampX. Dowiedz się, jak Oscar i jego zespół wykorzystują sztuczną inteligencję do szkolenia pojazdów, aby stawały się coraz inteligentniejsze

Zalety automatyzacji

Optymalizacja ruchu drogowego

Zmniejszenie zużycia paliwa

Poprawa bezpieczeństwa na drogach

NASZE BIEŻĄCE PROJEKTY BADAWCZE

The first autonomous commercial solution

Pierwsze autonomiczne rozwiązanie komercyjne

Firma Volvo Trucks podpisała przełomowe porozumienie z firmą Brønnøy Kalk AS w Norwegii na dostarczenie pierwszego komercyjnego, autonomicznego rozwiązania transportującego wapień z kopalni odkrywkowej do pobliskiego portu.

Rozwiązanie dotyczy wapienia transportowanego przez sześć autonomicznych samochodów ciężarowych Volvo FH na pięciokilometrowym odcinku przez tunele między kopalnią a kruszarką.

Przeczytaj więcej tutaj
Ground-breaking innovations

Przełomowe innowacje

Vera to system zapewniający współdziałanie autonomicznych pojazdów elektrycznych w celu zapewnienia maksymalnie efektywnego i bezpiecznego transportu towarów, a także nową koncepcję kompaktowej elektrycznej ładowarki kołowej.

System jest przeznaczony do stosowania w przypadku niewielkich odległości, dużych ładunków i wysokiej precyzji dostaw, na przykład między węzłami logistycznymi.

Przeczytaj więcej tutaj
Volvo demonstrates autonomous bus

Volvo demonstruje autonomiczny autobus

Prototyp oparty jest na miejskim autobusie elektrycznym Volvo, który został zmodyfikowany pod kątem autonomicznego działania. 12-metrowy autobus został zaprojektowany tak, aby zapewnić pasażerom bezpieczną i wygodną jazdę. Jest zaprogramowany do przyspieszania i hamowania łagodnie i płynnie podczas ruszania i zatrzymywania. Na przystankach autobus zawsze zatrzymuje się w dokładnie w tym samym miejscu, z taką samą przerwą między autobusem a peronem, aby zapewnić komfortowe wsiadanie i wysiadanie.

Przeczytaj więcej tutaj
Our first completely autonomous truck

Nasz pierwszy całkowicie autonomiczny samochód ciężarowy

Samoprowadzący się samochód ciężarowy FMX jest częścią projektu badawczo-rozwojowego obejmującego pojazdy autonomiczne, które mają przynieść znaczne korzyści biznesowe klientom głównie z branży górniczej.

Ten projekt badawczy jest wspólnym przedsięwzięciem, w którym my i Saab — za pośrednictwem firmy konsultingowej Combitech będącej w całości własnością spółki Saab — jako partnerzy opracowujemy całkowicie autonomiczne rozwiązanie dla systemu transportu.

World’s first ‘emission-free’ quarry

Pierwszy na świecie „bezemisyjny” kamieniołom

Firma Volvo Construction Equipment i jej klient Skanska rozpoczęły dziś testowanie wykonalności koncepcji Electric Site. System, w którego skład wchodzą elektryczne i autonomiczne maszyny Volvo, zostanie na 10 tygodni uruchomiony w rzeczywistym środowisku produkcyjnym — zgodnie z założeniami umożliwi to 95-procentowe zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i obniżenie łącznego kosztu działania o 25%.

Przełomowe innowacje
Self-driving refuse truck

Samoprowadząca się śmieciarka

Autonomiczna śmieciarka ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa jazdy w obszarach zabudowanych nie tylko podczas cofania. Czujniki stale kontrolują otoczenie pojazdu, który zatrzymuje się natychmiast, gdy na jego drodze nagle pojawi się jakaś przeszkoda. Trasa jest wstępnie zaprogramowana, a samochód ciężarowy jedzie sam od jednego pojemnika na kółkach do kolejnego. 

Przełomowe innowacje

Nowości z całego świata

Poziomy automatyzacji

5 poziomów automatyzacji

Będą potrzebne różne wersje – zależnie od pożądanego stopnia automatyzacji i złożoności sytuacji, w jakiej będzie działać dane rozwiązanie transportowe.

Tylko kierowca: kierowca jest w pełni zaangażowany przez cały czas.

Wspomaganie: automatyzacja pojedynczej funkcji, kierowca w pełni zaangażowany – kierowca może „zdjąć nogę z gazu”, kiedy używa tempomatu.

Częściowa automatyzacja: automatyzacja wielu funkcji, kierowca w pełni zaangażowany – kierowca może zarówno „zdjąć nogę z gazu”, jak i zdjąć ręce z kierownicy, ale nadal musi patrzyć na drogę.

Warunkowa automatyzacja: automatyzacja wielu funkcji, kierowca reaguje na żądania interwencji – kierowca może „zdjąć nogę z gazu”, ręce z kierownicy i nie patrzyć na drogę, ale musi być w stanie szybko wznowić kontrolę.

Wysoka automatyzacja: automatyzacja w pewnych warunkach, kierowca nie musi monitorować drogi – kierowca nie musi na nic uważać, kiedy pojazd jedzie w trybie automatycznym.

Pełna automatyzacja: automatyczne prowadzenie niezależne od sytuacji – kierowca nie musi na nic uważać podczas jazdy.

Innowacje wszystkich naszych marek

Innowacje wszystkich naszych marek

Zobacz wszystkie nasze marki
Elektromobilność Volvo

Elektromobilność

Elektromobilność zmienia świat motoryzacji, a już niedługo zmieni także sposób planowania miast i ich infrastrukturę.

Elektromobilność
Innowacyjność – łączność

Łączność

Volvo Group wychodzi do klientów z najszerszą w branży ofertą rozwiązań łączności do samochodów ciężarowych, autobusów i sprzętu budowlanego.

Łączność