Volvo Buses wprowadza hybrydowy autobus przegubowy

Volvo Buses wzmocni swój program modeli pojazdów dzięki nowemu autobusowi przegubowemu w technologii hybrydowej. Hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900 Articulated Hybrid pomieści 154 pasażerów i zapewni do 30% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecnym modelem z silnikiem diesla.

- Wiele miast Europy zgłasza zapotrzebowanie na autobusy łączące wysoką ładowność oraz niskie zużycie paliwa i niski wpływ na środowisko. Hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900 Articulated Hybrid umożliwi nam spełnienie wymagań klientów, oferując rozwiązanie, które zaspokoi także wysokie oczekiwania względem bezpieczeństwa eksploatacji i niezawodności – mówi Johnny Lidman, Product Manager Europe, Volvo Buses.

Nowy autobus przegubowy pomieści do 154 pasażerów, czyli o czterech więcej niż poprzedni model z silnikiem diesla i więcej niż jakikolwiek inny autobus hybrydowy na rynku. W porównaniu z 2-osiowym autobusem hybrydowym Volvo 7900 Hybrid zużycie paliwa zmniejszy się o 15% w przeliczeniu na pasażera w całkowicie zapełnionym autobusie.

Autobus przegubowy Volvo 7900 Articulated Hybrid wyposażony jest w nowy pięciolitrowy silnik diesla Volvo o mocy 240 KM. Jest zatwierdzony zgodnie z normą Euro 6 i generuje niezwykle niski poziom emisji. Emisja tlenków azotu zmniejszy się o 87%, a emisja cząstek o 50% w porównaniu z Euro 5. Autobus posiada także nowoopracowany i wydajny system ogrzewania i wentylacji. Dzięki umieszczeniu pakietu akumulatorów blisko centralnej osi, waga tego 18-metrowego autobusu będzie rozłożona równomiernie, co umożliwi zwiększenie ilości pasażerów.

Zużycie paliwa mniejsze o 30%
Tak jak w przypadku innych autobusów hybrydowych Volvo, autobus  przegubowy Volvo 7900 Articulated Hybrid jest hybrydą równoległą, w której silnik elektryczny i silnik diesla mogą być stosowane wspólnie lub osobno. Na przystankach autobus będzie pracował na zasilaniu elektrycznym, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia generowana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze i następnie wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej dla silnika elektrycznego. Technologia zmniejszy zużycie paliwa i emisje wpływające na klimat aż o 30% w porównaniu z obecnym modelem z silnikiem diesla. Od 2010 roku Volvo Buses sprzedało ponad 1000 autobusów hybrydowych w 21 krajach z tymi samymi hybrydowymi układami napędowymi.

Wszystkie autobusy niskopodłogowe jednopokładowe w technologii hybrydowej od 2014 roku
Od 2014 roku wszystkie autobusy jednopokładowe z niską podłogą w programie modeli pojazdów Volvo Buses na Europę będą autobusami hybrydowymi. Program hybrydowy obejmuje zarówno autobusy niskopodłogowe Volvo 7900 Hybrid (4x2) i przegubowy Volvo 7900 Articulated Hybrid, a także autobus piętrowy Volvo B5LH Double-decker.

Fakty na temat autobusu przegubowego Volvo 7900 Articulated Hybrid
Autobus przegubowy trzyosiowy niskopodłogowy.
Długość: 18 m.
Liczba pasażerów: do 154.
Silnik diesla: Volvo D5 dla standardów Euro 6 (240 KM i 900 Nm).
Silnik elektryczny: (maks. 150 kW) Volvo I-SAM układ hybrydowy równoległy.

Pobierz zdjęcie:

Download image