Autobus elektryczny laureatem nagrody Volvo Technology Award

Volvo Group — światowy lider w dziedzinie autobusów elektrycznych — w dużym stopniu zawdzięcza swoją pozycję unikatowemu i innowacyjnemu elektrycznemu układowi napędowemu. Inżynierowie, którzy opracowali to rozwiązanie, zostali laureatami nagrody Volvo Technology Award w roku 2016.
Volvo Technology Award

Projekt ElectriCity oraz linia 55 w Göteborgu to przykład ważnej współpracy, a zarazem możliwość zaprezentowania, jak miasta mogą przejść na system autobusów elektrycznych. Autobusy elektryczne Volvo, eksploatowane obecnie w mieście, są ciche i bezemisyjne, dzięki czemu przystanki autobusowe mogą się znajdować nawet w zamkniętych obiektach.

Siła elektrycznego układu napędowego opracowanego przez Volvo Group bierze się stąd, że jest on lżejszy, ekonomiczniejszy i efektywniej zużywa energię niż inne tego typu układy dostępne na rynku. A to wszystko dzięki szeregowi różnych rozwiązań.

„Opracowaliśmy własną dwubiegową skrzynię biegów połączoną z szybkim silnikiem elektrycznym i systemem magazynowania energii, który efektywnie równoważy potrzebę ładowania akumulatorów na stacjach końcowych”, mówi Fredrika Berndtsson, Chief Project Manager, Electric Powertrain, która wraz z zespołem otrzyma nagrodę Volvo Technology Award w 2016 roku.

Autobusy elektryczne są także wyposażone w nowy system stref bezpieczeństwa, co oznacza, że pojazdy automatycznie będą zmniejszać prędkość jazdy w określonych obszarach, np. w pobliżu szkół.

Volvo Group jest w czołówce firm zajmujących się elektromobilnością. W 2009 roku jako pierwsza wprowadziła na rynek hybrydowy autobus elektryczny, a do dziś sprzedano ponad 2500 takich pojazdów w 21 krajach. Osiągnięcia Grupy wzbudziły wielkie zainteresowanie — do Göteborga przyjechali przedstawiciele firm z całego świata. Chcą oni zapoznać się z systemem elektrycznych autobusów Volvo, rozwiązaniami technicznymi i specjalną bazą służącą do wykonywania napraw i konserwacji tych pojazdów.

„Warunki handlowe dotyczące ciężkich pojazdów elektrycznych są dziś najbardziej korzystne dla autobusów miejskich”, mówi Torbjörn Holmström, Chief Technology Officer w Volvo Group.

„Jedną z głównych zalet nowo wprowadzonych napędów elektrycznych jest możliwość zastosowania ich w naszych samochodach ciężarowych, sprzęcie budowlanym i produktach Volvo Penta, kiedy tylko rynek będzie gotowy na wykorzystanie elektryczności w tych obszarach”.

Zdobywcy nagród to Fredrika Berndtsson, Andreas Gillström, Ove Hjortsberg, Erik Lauri, John Lord i Mattias Åsbogård z Volvo Group Trucks Technology oraz Mats Andersson, Roger Andersson, Edward Jobson, Patrik Pettersson i Martin Sanne z Volvo Buses.

Przedstawiciele mediów mogą uzyskać więcej informacji, kontaktując się z Kiną Wileke, tel. +46 (0)31 323 7229 lub +46 (0)765 537229.