Liban ma słabo rozwiniętą infrastrukturę elektryczną, która nie zaspokaja potrzeb kraju. Rząd jest w stanie zapewnić średnio zaledwie 12 godzin dostaw prądu dziennie, a przerwy w zasilaniu są codziennością. W szpitalach nawet krótki brak energii przesądza o życiu lub śmierci.
„Bez elektryczności nie możemy działać, to proste” – mówi Mouin Abouzahr, Dyrektor Generalny Centrum Medycznego Labib. „Nie można nic zrobić, nawet przenieść pacjentów do innej kliniki. Całodobowe dostawy prądu mają kluczowe znaczenie dla szpitala”.
Szpital w Sydonie w południowym Libanie, liczący 164 łóżka, jest jednym z najważniejszych w tym regionie i przez lata musiał pokonywać niezwykłe wyzwania, aby nadal świadczyć opiekę zdrowotną. Podczas kryzysu szpital polegał na zasilaniu z zestawów prądotwórczych (generatorów) Grupy Khonaysser, wyposażonych w silniki Volvo Penta. Korzystał także z całodobowej pomocy technicznej i usług konserwacji świadczonych przez Grupę Khonaysser. „Dziś placówka ma trzy zsynchronizowane generatory 500 kVA – dwa do głównych zastosowań, a jeden w gotowości do użycia w nagłych wypadkach czy do zmniejszania obciążenia. To znaczy, że są zawsze podłączone – nie ma nawet lekkiego migania żarówek”.
Nowoczesne, oświetlone neonami wieżowce i elektroniczne billboardy w Bejrucie nie wskazują, że kraj przeżywa kryzys energetyczny. Historycznemu centrum miasta pieczołowicie przywrócono świetność z czasów, kiedy Bejrut nazywano Paryżem Bliskiego Wschodu, a na ulicach królują wspaniałe sklepy największych marek modowych. Jednak z dala od widoku, na dachach i w piwnicach stoją niezliczone ilości generatorów dostarczających niezbędną energię.
W 1992 r. Khonaysser zaczął kupować silniki Volvo Penta. Pięć lat później Grupa Khonaysser została wyłącznym importerem Volvo Penta w Libanie. Ta rodzinna firma stale się rozwija. Charakterystyczna zielona barwa generatorów tej firmy jest kolorem silników Volvo. Jednak w Libanie sam produkt to tylko część sukcesu. Musi mu towarzyszyć dobre wsparcie posprzedażowe. „Około 60–70 procent naszych klientów najbardziej interesuje zapewniany przez nas serwis” – mówi Elias Khonaysser. „Przecież jeśli generator klienta ulegnie awarii, klient powie, że Khonaysser zawiódł, więc chodzi o naszą reputację. Dlatego zapewnienie szybkiej i skutecznej obsługi posprzedażnej zawsze miało podstawowe znaczenie, a firma może być dumna z zespołu techników gotowych do pomocy klientom przez całą dobę – zarówno w ramach konserwacji zapobiegawczej, jak i działania w nagłych wypadkach.
„Na szczęście Volvo Penta zapewnia nam kompletne wsparcie posprzedażne” – mówi Antoine Khonaysser. „Co tydzień kontaktujemy się z ich zespołem ds. części zamiennych i regularnie dostarczamy mu raporty. Dzięki temu Volvo Penta zna sytuację na naszym rynku i dokłada wszelkich starań, abyśmy nie stracili w nim udziału. Nasze relacje to wieloletnia historia sukcesu”.