Niezbędna linia życia

W Libanie dostęp do publicznej energii elektrycznej nigdy nie był oczywisty. Dzięki pomocy Volvo Penta, Khonaysser Group zapewnia klientom stałe dostawy energii.
Niezbędna linia życia

Liban ma słabo rozwiniętą infrastrukturę elektryczną, która nie zaspokaja potrzeb kraju. Rząd jest w stanie zapewnić średnio zaledwie 12 godzin dostaw prądu dziennie, a przerwy w zasilaniu są codziennością. W szpitalach nawet krótki brak energii przesądza o życiu lub śmierci.

„Bez elektryczności nie możemy działać, to proste” – mówi Mouin Abouzahr, Dyrektor Generalny Centrum Medycznego Labib. „Nie można nic zrobić, nawet przenieść pacjentów do innej kliniki. Całodobowe dostawy prądu mają kluczowe znaczenie dla szpitala”.

Szpital w Sydonie w południowym Libanie, liczący 164 łóżka, jest jednym z najważniejszych w tym regionie i przez lata musiał pokonywać niezwykłe wyzwania, aby nadal świadczyć opiekę zdrowotną. Podczas kryzysu szpital polegał na zasilaniu z zestawów prądotwórczych (generatorów) Grupy Khonaysser, wyposażonych w silniki Volvo Penta. Korzystał także z całodobowej pomocy technicznej i usług konserwacji świadczonych przez Grupę Khonaysser. „Dziś placówka ma trzy zsynchronizowane generatory 500 kVA – dwa do głównych zastosowań, a jeden w gotowości do użycia w nagłych wypadkach czy do zmniejszania obciążenia. To znaczy, że są zawsze podłączone – nie ma nawet lekkiego migania żarówek”.

Nowoczesne, oświetlone neonami wieżowce i elektroniczne billboardy w Bejrucie nie wskazują, że kraj przeżywa kryzys energetyczny. Historycznemu centrum miasta pieczołowicie przywrócono świetność z czasów, kiedy Bejrut nazywano Paryżem Bliskiego Wschodu, a na ulicach królują wspaniałe sklepy największych marek modowych. Jednak z dala od widoku, na dachach i w piwnicach stoją niezliczone ilości generatorów dostarczających niezbędną energię.

W 1992 r. Khonaysser zaczął kupować silniki Volvo Penta. Pięć lat później Grupa Khonaysser została wyłącznym importerem Volvo Penta w Libanie. Ta rodzinna firma stale się rozwija. Charakterystyczna zielona barwa generatorów tej firmy jest kolorem silników Volvo. Jednak w Libanie sam produkt to tylko część sukcesu. Musi mu towarzyszyć dobre wsparcie posprzedażowe. „Około 60–70 procent naszych klientów najbardziej interesuje zapewniany przez nas serwis” – mówi Elias Khonaysser. „Przecież jeśli generator klienta ulegnie awarii, klient powie, że Khonaysser zawiódł, więc chodzi o naszą reputację. Dlatego zapewnienie szybkiej i skutecznej obsługi posprzedażnej zawsze miało podstawowe znaczenie, a firma może być dumna z zespołu techników gotowych do pomocy klientom przez całą dobę – zarówno w ramach konserwacji zapobiegawczej, jak i działania w nagłych wypadkach.

„Na szczęście Volvo Penta zapewnia nam kompletne wsparcie posprzedażne” – mówi Antoine Khonaysser. „Co tydzień kontaktujemy się z ich zespołem ds. części zamiennych i regularnie dostarczamy mu raporty. Dzięki temu Volvo Penta zna sytuację na naszym rynku i dokłada wszelkich starań, abyśmy nie stracili w nim udziału. Nasze relacje to wieloletnia historia sukcesu”.