Volvo Trucks prezentuje drugi w ciągu trzech tygodni model elektryczny

Zaledwie w trzy tygodnie po prezentacji Volvo FL Electric, pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu ciężarowego Volvo Trucks, firma poszerza ofertę produktów o kolejny pojazd tego rodzaju. Samochód Volvo FE Electric jest przeznaczony do dystrybucji w miastach cięższych ładunków oraz do wywozu odpadów o dopuszczalnej masie do 27 ton. Sprzedaż w Europie rozpocznie się w 2019 r.
volvo-trucks-fe-electric

Wprowadzenie Volvo FE Electric oznacza, że posiadamy wszechstronną ofertę elektrycznych samochodów ciężarowych przeznaczonych do wykorzystania w miastach. Jest to także nasz kolejny krok strategiczny w kierunku stworzenia pełnej oferty elektrycznych rozwiązań transportowych. „Otwiera to nowe możliwości współpracy z miastami nastawionymi na poprawę jakości powietrza, ograniczenie hałasu generowanego przez ruch na drogach i zmniejszenie korków w godzinach szczytu. Ponieważ pojazdy elektryczne działają cicho i nie emitują spalin, mogą realizować dostawy wcześnie rano lub późno w nocy” – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Pierwszy egzemplarz Volvo FE Electric, śmieciarka z zabudową opracowaną wspólnie z największym w Europie producentem tego typu zabudów, firmą Faun, zostanie przekazany do eksploatacji na początku 2019 r. w drugim największym mieście Niemiec, Hamburgu.

Hamburg, w 2011 r. określony zieloną stolicą UE, od dawna intensywnie i skutecznie pracuje w wielu obszarach, aby zapewnić ekologiczny i zrównoważony rozwój terenów miejskich. Dotyczy to nie tylko sektora transportowego, w którym elektryczne autobusy Volvo są już używane w sieci transportu publicznego. Ambicje miasta i doświadczenie uzyskane dzięki temu przedsięwzięciu sprawiają, że Hamburg jest dla nas niezwykle interesującym partnerem” – mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. linii produktów Volvo FL i Volvo FE w Volvo Trucks.

Prof. dr Rüdiger Siechau, prezes Stadtreinigung Hamburg, dostrzega możliwości wielkich korzyści dla środowiska, jakie wynikają z wykorzystania w mieście autobusów elektrycznych.

Obecnie każda z naszych 300 konwencjonalnych śmieciarek emituje około 31,300 kg dwutlenku węgla rocznie. Elektryczne śmieciarki z akumulatorami wystarczającymi do przepracowania całej zmiany trwającej od ośmiu do dziesięciu godzin to przełom technologiczny. Kolejna korzyść wynika stąd, że Stadtreinigung Hamburg generuje elektryczność neutralną dla klimatu, która może zostać wykorzystana do ładowania akumulatorów”.

Nowy Volvo FE Electric będzie oferowany w kilku wariantach do różnych rodzajów zadań transportowych. Na przykład z niskowejściową kabiną Volvo, ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie, i zapewniającą kierowcy optymalną widoczność otaczającego ruchu drogowego. Niski poziom hałasu i brak wibracji powoduje także poprawę środowiska roboczego. Pojemność akumulatora można dopasować do indywidualnych potrzeb, a ładowanie można przeprowadzać albo za pośrednictwem sieci zasilającej, albo stacji szybkiego ładowania.

Nasze rozwiązania dla zelektryfikowanego transportu opracowano tak, aby odpowiadały potrzebom każdego klienta i każdego miasta. Oprócz pojazdów oferujemy wszechstronne usługi, począwszy od analizy trasy po serwis i finansowanie za pośrednictwem naszej europejskiej sieci dealerów i warsztatów. Blisko współpracujemy także z dostawcami infrastruktury do ładowania” – mówi Jonas Odermalm.

Elektryczne samochody ciężarowe Volvo – fakty

Volvo FE Electric

• Napędzany wyłącznie elektrycznie samochód ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej 27 ton, przeznaczony dla transportu dystrybucyjnego, komunalnego i innych zastosowań na obszarach miejskich.

• Układ napędowy: dwa silniki elektryczne o mocy maksymalnej 370 kW (maks. moc ciągła 260 kW) z dwubiegową skrzynią biegów Volvo. Maks. moment obrotowy silników elektrycznych: 850 Nm. Maks. moment obrotowy na wyjściu z przekładni głównej: 28 kNm.

• Źródło energii: akumulatory litowo-jonowe, wydajność 200–300 kWh.

• Zasięg: do 200 km.

• Ładowanie: Dostępne są dwa różne systemy ładowania. CCS2: maksymalna moc ładowania 150 kW DC. Ładowanie o niskiej mocy: maksymalna moc ładowania 22 kW AC.

• Czas ładowania akumulatorów: od zera do maksimum (300 kWh): CCS2 150 kW ok. 1,5 godz., ładowanie o niskiej mocy ok. 10 godz.

Volvo FL Electric

• Napędzany wyłącznie elektrycznie samochód ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej 16 ton, przeznaczony dla transportu dystrybucyjnego, komunalnego i innych zastosowań w obszarach miejskich.

• Układ napędowy: silnik elektryczny o mocy maksymalnej 185 kW (maks. moc ciągła 130 kW) z dwubiegową skrzynią biegów Volvo. Maks. moment obrotowy silnika elektrycznego: 425 Nm. Maks. moment obrotowy na wyjściu z przekładni głównej: 16 kNm.

• Źródło energii: akumulatory litowo-jonowe, wydajność 100–300 kWh.

• Zasięg: do 300 km.

• Ładowanie: Dostępne są dwa różne systemy ładowania. CCS2: maksymalna moc ładowania 150 kW DC. Ładowanie o niskiej mocy: maksymalna moc ładowania 22 kW AC.

• Czas ładowania akumulatorów: od zera do maksimum: ładowanie szybkie 1–2 godziny (ładowanie prądem stałym), ładowanie nocne do 10 godzin (ładowanie prądem przemiennym) — dla akumulatorów o wydajności 300 kWh.

Przeczytaj więcej o elektromobilności: http://www.volvotrucks.com/electromobility

8 maja 2018 r.

Kontakt w celu uzyskania dodatkowych informacji:

Fredrik Klevenfeldt
Director Public Relations and Social Media
Volvo Trucks
Tel: +46 31 322 1106; email:fredrik.klevenfeldt@volvo.com

Aby uzyskać dostęp do filmów o jakości telewizyjnej, związanych z niniejszą informacją prasową i nie tylko, odwiedź stronę http://www.thenewsmarket.com/volvotrucks

Zdjęcia i filmy są dostępne w galerii zdjęć i filmów Volvo Trucks, pod adresem http://images.volvotrucks.com

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę internetową volvogroup.com/press 

Volvo Group to jedna z największych firm specjalizujących się w produkcji samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz morskich i stacjonarnych układów napędowych. Grupa dostarcza również kompletne rozwiązania finansowe i serwisowe. Zatrudnia niemal 100 000 osób, prowadzi działalność produkcyjną w 18 krajach i jest obecna na ponad 190 rynkach. W 2017 roku obroty Volvo Group wyniosły około 335 mld SEK (35 mld EUR). Volvo Group jest spółką giełdową z siedzibą główną w Göteborgu (Szwecja). Akcje Volvo są notowane na giełdzie Nasdaq w Sztokholmie.