Autonomiczne autobusy elektryczne Volvo w Singapurze

W ramach działań Singapuru mających na celu wdrożenie pojazdów autonomicznych (AV), aby poprawić miejski system komunikacji publicznej, uczelnia Nanyang Technological University w Singapurze (NTU Singapur) nawiązała współpracę z Volvo Group. Po raz pierwszy Volvo ma możliwość opracowania i przetestowania autonomicznych i elektrycznych autobusów miejskich.
Volvo-7900
Volvo-7900

Być może Singapur jest drugim najmniejszym krajem w Azji, ale jeśli chodzi o rozwój technologiczny, nie ma równych sobie w regionie. Inwestuje znaczne środki w automatyzację i elektromobilność, aby zwiększyć wykorzystanie transportu publicznego i stworzyć bezpieczniejsze i efektywniejsze systemy.

Obecnie transport miejski obsługuje 67% przejazdów w godzinach szczytu, a docelowo ta wartość ma się zwiększyć do 75% w 2030 r. Biorąc pod uwagę ograniczenia, które w Singapurze wynikają z niewielkiej powierzchni i braku siły roboczej, kraj skupia się na automatyzacji, aby osiągnąć wyznaczony cel.

Manish Sahi, szef Volvo Buses w Singapurze nawiązał współpracę z NTU, aby wyjaśnić wartość partnerstwa z Volvo w projekcie dotyczącym autonomicznych autobusów elektrycznych.

Następny krok

Kolejnym etapem będzie prezentacja działania autobusów oraz przeprowadzenie wraz z NTU dalszych badań dotyczących przygotowania autobusów do używania na drogach publicznych. Z punktu widzenia ochrony środowiska ważne znaczenie ma fakt, że autobusy są nie tylko autonomiczne, ale także elektryczne.

Nowa technologia pozwala efektywniej planować transport miejski, co prowadzi do zmniejszenia tłoku na ulicach oraz zapewnia cichszy, bardziej ekologiczny i bezpieczniejszy system transportu.

„Postępy w dziedzinie automatyzacji umożliwiają realizację singapurskiej wizji wdrożenia technologii AV w transporcie publicznym” – wyjaśnia Manish.

„Jednak ta technologia nie została jeszcze wprowadzona do powszechnego użycia. Musimy przeprowadzić kolejne testy, aby wykazać, że korzystanie z takich autobusów na drogach publicznych jest bezpieczne dla pasażerów”.

„W Singapurze jesteśmy obecni od 40 lat” – mówi Manish z dumą – „a teraz po raz pierwszy Volvo przeprowadza testy autonomicznych autobusów miejskich”.
Joakim Jonsson

Rozwój i testowanie autonomicznych systemów kierowania

Kierujący projektem Joakim Jonsson dostarczył autobus do Singapuru statkiem, a teraz testuje pojazd osobiście. „Obecnie Volvo może testować samoprowadzące się pojazdy wyłącznie na drogach prywatnych” – wyjaśnia Joakim.

W grudniu 2018 r. rozpoczęto testy na zamkniętym torze o wielkości dwóch boisk do piłki nożnej z atrapami budynków. Planuje się przeprowadzenie między innymi symulacji burz tropikalnych, aby testować autobusy w warunkach maksymalnie zbliżonych do tych, w których są faktycznie wykorzystywane.

Oprócz dwóch autobusów firma Volvo dostarczyła autonomiczny peron, który zostanie zamontowany na miejscu. Autobusy muszą nie tylko działać autonomicznie, ale także muszą być w stanie dojechać do bazy i niezależnie naładować akumulatory.

Znaczenie partnerstwa

„Singapur zajmuje niemal najwyższe miejsce w rankingach akceptacji technologii automatyzacji, co wskazuje badanie przeprowadzone przez KPMG, ale jeśli chodzi o produkcję, jego pozycja jest znacznie niższa” – wyjaśnia Joakim. Jednocześnie to samo badanie wykazało, że Szwecja posiada silny sektor produkcyjny. „Pasujemy więc do siebie idealnie” – mówi Joakim z uśmiechem.

Wspólne projekty tego rodzaju mają wiele zalet.
„Technologia, która sprawdza się w jednej części świata, niekoniecznie będzie odpowiednia w innej. Definicje automatyzacji na świecie są różne.

Na przykład w Singapurze autobusy muszą być całkowicie autonomiczne. Nie powinny uzyskiwać wsparcia z infrastruktury drogowej, natomiast muszą na przykład być w stanie samodzielnie odczytywać znaki drogowe” – wyjaśnia Joakim.

Dla NTU badania dotyczące autonomicznych systemów kierowania i zaawansowanych technologii transportu nie są niczym nowym, ponieważ uczelnia ta jako pierwsza w Singapurze prowadzi demonstracje technologii pojazdów autonomicznych od 2013 r.

Profesor Subodh Mhaisalkar, wiceprezes ds. strategii i partnerstwa, mówi: „Tu, w NTU, partnerstwo nauki i przemysłu to główny element pozwalający rozwijać ekosystem promujący doskonalenie badań translacyjnych w celu tworzenia innowacji, które będą wpływać na przemysł i społeczeństwo.

Potwierdzeniem tego jest nasze partnerstwo z Volvo i jesteśmy dumni, że obie organizacje będą mieć swój udział w zmianie sposobów podróżowania w przyszłości.

NTU już teraz wskazuje kierunek innowacji transportowych w Singapurze, ponieważ cały nasz kampus jest kolebką najnowszych technologii, począwszy od szybko ładujących się pojazdów elektrycznych po całkowicie autonomiczne minibusy”.

Obejrzyj film „Technologia autonomiczna – nowy etap rozwoju autobusów elektrycznych”

Czy chcesz pracować z nowymi technologiami? Sprawdź oferty pracy

Przeczytaj więcej o automatyzacji i elektromobilności

Related News