Volvo Trucks wprowadza na rynek nową generację samochodów ciężarowych o wysokiej ładowności zaprojektowanych z myślą o kierowcy

Volvo Trucks prezentuje cztery nowe samochody ciężarowe, przy których projektowaniu nacisk położono na otoczenie kierowcy, bezpieczeństwo i osiągi. „Jesteśmy naprawdę dumni z tej wielkiej, przyszłościowej inwestycji. Chcemy być najlepszym partnerem biznesowym naszych Klientów dzięki umożliwieniu im zwiększenia konkurencyjności oraz pozyskania najlepszych kierowców na coraz trudniejszym rynku” — mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks. Cztery samochody ciężarowe o wysokiej ładowności: Volvo FH, FH16, FM i FMX stanowią około dwóch trzecich dostaw Volvo Trucks.
Volvo Trucks wprowadza na rynek nową generację samochodów ciężarowych o wysokiej ładowności zaprojektowanych z myślą o kierowcy

Spodziewany wzrost zapotrzebowania na transport wywiera presję na dostępność wykwalifikowanych kierowców na całym świecie. Jak wskazują szacunki, około 20 procent wszystkich miejsc pracy dla kierowców pozostaje nieobsadzonych. Aby pomóc Klientom w rekrutacji i utrzymaniu najlepszych kierowców, firma Volvo Trucks skoncentrowała się na opracowaniu nowych samochodów ciężarowych, które będą bezpieczniejszymi, wydajniejszymi i atrakcyjniejszymi narzędziami pracy.

„Kierowcy, którzy bezpiecznie i efektywnie obsługują samochody ciężarowe, są nieocenionym atutem dla każdej firmy transportowej. Odpowiedzialne zachowanie kierowcy umożliwia ograniczenie emisji CO2 i kosztów paliwa, a także zmniejsza ryzyko wypadków, obrażeń i nieplanowanych przestojów. Nasze nowe samochody ciężarowe pomogą kierowcom pracować jeszcze bezpieczniej i wydajniej, a naszym Klientom dostarczą silniejszych argumentów w walce o pozyskanie najlepszych profesjonalistów” — kontynuuje Roger Alm.  

Samochody ciężarowe z oferty Volvo Trucks są dostępne z wieloma różnymi modelami kabin, a ponadto można je optymalizować pod kątem wielu zastosowań. W samochodach ciężarowych do transportu długodystansowego kabina jest drugim domem kierowcy. W transporcie regionalnym samochód ciężarowy często pełni funkcję mobilnego biura, natomiast konstrukcja tych pojazdów sprawia, że to solidne i praktyczne narzędzia robocze. Dlatego widoczność, komfort, ergonomia, poziom hałasu, zwrotność i bezpieczeństwo były głównymi punktami, na których koncentrowaliśmy się, opracowując nowe modele samochodów ciężarowych. Także wygląd zewnętrzny samochodów ciężarowych został zmodernizowany, aby odzwierciedlić ich nowe właściwości i stworzyć ogólnie atrakcyjne pojazdy.

Nowa kabina, bardziej przestronna i o lepszej widoczności — Volvo FM i Volvo FMX

Nowe Volvo FM i Volvo FMX mają nową kabinę, a także wiele takich samych funkcji wyświetlacza zestawu wskaźników jak ich większe odpowiedniki Volvo. Objętość wnętrza zwiększono w nich nawet o jeden metr sześcienny, zapewniając dzięki temu większy komfort i więcej miejsca do pracy. Widoczność jest teraz jeszcze lepsza dzięki większym oknom, obniżonej linii drzwi i nowym lusterkom.

Efektywne silniki i alternatywne układy napędowe

Dla firm transportowych ważna jest zarówno ochrona środowiska, jak i ekonomika. Ponieważ nie pojawi się jedno źródło energii, które rozwiąże wszelkie problemy dotyczące zmiany klimatu, i ponieważ różne segmenty branży transportowej wymagają różnych rozwiązań, w przewidywalnej przyszłości nadal będzie istnieć równolegle kilka rodzajów układów napędowych.

Na wielu rynkach Volvo FH i Volvo FM są dostępne z napędzanym gazem silnikiem LNG zgodnym z normą Euro 6, który oferuje oszczędność paliwa i osiągi na poziomie porównywalnym z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym, ale przy znacznie mniejszym wpływie na klimat. Silnik gazowy może być zasilany dowolnym biogazem, co obniża emisję CO2 nawet o 100 procent, lub gazem ziemnym, który zapewnia emisję CO2 nawet o 20 procent niższą w porównaniu z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym. Przekłada się to wprost na emisję substancji szkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji „od zbiornika do koła”.

LINK do filmu o ofercie

LINK do zdjęć w wysokiej rozdzielczości

Kontakt:

Monika Kozubowska
Menedżer ds. Marketingu i PR
Tel: +48 697 989 448
E-mail: monika.wojtczak@volvo.com

Więcej informacji na stronie volvogroup.com/press

Grupa Volvo tworzy dobrobyt dzięki rozwiązaniom transportowym, a oferta Grupy obejmuje samochody ciężarowe, autobusy, maszyny budowlane, rozwiązania napędowe do zastosowań morskich i przemysłowych, finansowanie i usługi zwiększające dyspozycyjność i produktywność klientów. Grupa Volvo, założona w 1927 r. angażuje się w działania mające na celu tworzenie przyszłościowych rozwiązań z zakresu zrównoważonego transportu oraz infrastruktury. Główna siedziba Grupy Volvo znajduje się w Göteborgu, w Szwecji. Grupa zatrudnia 104 000 osób i obsługuje klientów na ponad 190 rynkach. W 2019 r. sprzedaż netto Grupy wyniosła 432 mld SEK (40,5 mld EUR). Akcje Volvo są notowane na giełdzie Nasdaq w Sztokholmie.

Form background image

Usługa subskrypcji

Related News

Informacje prasowe

Latest Press Release