Poznajcie Bengta Köhlina
14.07.16
Bengt Köhlin
„Marki mają wpływ na wszystkich, niezależnie od tego, czy mówimy o osobach zaangażowanych w opracowywanie produktów i produkcję, czy pracujących w punktach dealerskich. Każdy musi zrozumieć podstawowe elementy, jeśli chodzi o znaczenie marek” — wyjaśnia Bengt Köhlin.
„Punktem wyjścia dla wszystkich działań Grupy Volvo w odniesieniu do jej marek jest przede wszystkim klient. Jakie są potrzeby klientów, jak wygląda popyt na różnych rynkach? Analiza ta stanowi podstawę modelu segmentacji i strategii pozycjonowania. Jest to kwestia nadawania priorytetu różnym segmentom i pozycjom w zależności od sytuacji Grupy i obszarów, w których można osiągnąć zyski” — mówi Bengt Köhlin.
Kolejnym etapem, jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest analiza marek, które odpowiadają potrzebom różnych segmentów. Jednym z punktów wyjścia jest podstawa wartości różnych marek oraz ich struktura. Określa ona obietnicę marki składaną klientom, jej podstawowe wartości, atrybuty, z którymi powinna być powiązana, oraz to, jak obietnica marki jest dotrzymywana.
Struktura marki, każdej marki musi zostać „przetłumaczona”, tak aby produkt, oferty usług, obsługa klienta i komunikacja były prowadzone w tym samym języku. W ten sposób rodzą się strategie dotyczące produktów i komunikacji. Ponadto klienci muszą czuć, że zgodnie z obietnicą marka jest obecna w każdej interakcji z innymi markami w Grupie Volvo.
Imię i nazwisko: Bengt Köhlin
Organizacja: Grupa Volvo
Wykształcenie: tytuł magistra w dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwem i ekonomiki
Stanowisko: Vice President Brand Management
Lokalizacja: Göteborg, Szwecja