Budowanie kultury wzrostu, zaufania i współpracy

Znakomite pomysły należy realizować, a nie zamykać w szufladzie. Taka jest idea Centrum Innowacji w CampX. W pewnym sensie Centrum obrazuje wszystko, o co chodzi w CampX — łączenie różnych kompetencji i ułatwianie wprowadzania innowacji w globalnej organizacji.

Karen Lee jest dyrektorem ds. innowacji i kieruje Centrum Innowacji. Należy także do podstawowego zespołu prowadzącego CampX i zarządzającego tą inicjatywą.

Pochodzi z San Francisco i pracowała nad innowacjami biznesowymi, strategią i rozwojem nowych produktów zarówno w małych firmach, jak i dużych korporacjach. Dotychczas przez większość czasu pracowała w Dolinie Krzemowej, gdzie innowacje i rozwój są najważniejsze — teraz chce przenieść to nastawienie do Volvo Group.

Innowacje zawsze były zawsze ważne w Volvo, ale to, co naprawdę mnie zachwyciło, kiedy tu przybyłam, to kultura współpracy. Sposób, w jaki współpracujemy ze środowiskiem akademickim, władzami i partnerami naprawdę robi wrażenie. Uważam, że budowanie na tej podstawie kultury, która łączy wzrost, zaufanie i współpracę, jest świetną drogą ku przyszłości.

Centrum Innowacji to miejsce, w którym powinien znaleźć się każdy, kto ma nowe pomysły i potrzebuje pomocy w ich realizacji. Wynalazcy i inżynierowie otrzymują pomoc w trakcie całego procesu, począwszy od pozyskiwania partnerów, negocjowania transakcji, dostępu do laboratoriów i materiałów na prototypy, po przeprowadzanie eksperymentów i znajdowanie funduszy — wszystko to w nadziei wprowadzenia produktu na rynek.

Głównym celem Centrum Innowacji jest wspieranie pracowników opracowujących nowe produkty oraz usługi i poszukujących nowatorskich partnerów. Wymaga to szerokiej współpracy zarówno pomiędzy różnymi podmiotami w organizacji, jak i zewnętrznymi.

Innowatorzy zgłaszający się do Centrum reprezentują wszystkie grupy wiekowe i różne wykształcenie, a ich pomysły są równie różnorodne.

Oczywiście nie wszystkie pomysły uda się zrealizować. Mimo to jednak warto dać im szansę i stworzyć możliwości działania kreatywnym osobom w organizacji. Być może jakiś pomysł okaże się cenny w późniejszym okresie lub wynalazca przedstawi więcej koncepcji, które uda się wykorzystać.

 „W Volvo mamy wiele błyskotliwych umysłów, ale przed stworzeniem CampX Ci ludzie nie mieli miejsca, w którym mogliby przedstawiać swoje pomysły” — mówi. „Teraz nie tylko korzystamy z kreatywnych pomysłów, ale także umożliwiamy całej Volvo Group utrzymanie innowacyjnych osób w organizacji i przyciągnięcie nowych zdolnych pracowników”.

CampX by Volvo Group

Poznaj więcej ludzi w CampX

Innowacje obejmują szeroki zakres kompetencji. 

Poznaj więcej ekspertów CampX tutaj
Skontaktuj się z nami na CampX by Volvo Group

Skontaktuj się z nami

Czy Ty lub Twoja firma chcielibyście dowiedzieć się więcej o CampX by Volvo Group?

Skontaktuj się z nami