Volvo — oczywisty wybór dla Maggie

Maggie Tsang nie mogła uwierzyć, gdy usłyszała, że Grupa Volvo szuka projektanta usług.

Volvo — oczywisty wybór dla Maggie

„To pokazuje, że Volvo jest naprawdę w czołówce innowacji i technologii” — mówi. „Aplikacja na to stanowisko była dla mnie oczywista”.

Maggie Tsang uzyskała tytuł magistra inżynierii w dziedzinie projektowania technicznego na Chalmers University of Technology w Göteborgu w Szwecji.

Pracuje w Grupie od około czterech lat. Zaczęła w dziale rozwoju technologicznego, a ostatnio przeniosła się do działu Connected Solutions zajmującego się rozwiązaniami usieciowionymi.

Kiedy po raz pierwszy starała się o pracę, nie miała żadnych związków z Grupą Volvo, ani z okresu studiów, ani w wyniku uczestnictwa w którymś z programów Grupy dla absolwentów.

„Szansa zatrudnienia w Grupie była dla mnie prawdziwym uśmiechem losu” — zdradza.

Tsang opowiada, że poczuła się mile zaskoczona, kiedy okazało się, że Grupa szuka projektanta usług.

„Cztery lata temu usługi tego rodzaju można było spotkać w nowych, mniejszych firmach. Ale odkrycie, że taka duża, stabilna grupa jak Volvo również podąża tą drogą, uznałam za bardzo interesujące” — mówi.

Czym właściwie zajmuje się projektant usług?

Jak mówi Tsang, ta rola obejmuje projektowanie usług na podstawie znajomości potrzeb użytkownika i w celu ich zaspokojenia.

„Ściśle współpracujemy z naszymi klientami lub z organizacjami w Grupie zajmującymi samochodami ciężarowymi i autobusami. Mogą to być właściciele autobusów szukający łatwej w użyciu aplikacji zapewniającej dobry widok całej floty albo nowych usług umożliwiających przewoźnikom skuteczniej ograniczać zużycie paliwa. Nasze podejście jest holistyczne — wspieramy klienta w całym procesie, od pomysłu, poprzez projekt i rozwój, aż po gotową usługę” — wyjaśnia.

Dobry wgląd w działalność

Dla Tsang zaletą tego zawodu jest kontakt z różnymi firmami w Grupie, z klientami i użytkownikami końcowymi. Jest przekonana, że ma dobry wgląd zarówno w działalność Grupy, jak i klientów.

„Daje to mnóstwo satysfakcji i jest bardzo pouczające” — mówi. „Czuję, że naprawdę coś zmieniam. Naszą rolą jest dostarczanie wartościowych rozwiązań klientom i rozumienie ich potrzeb, nawet jeśli czasem nie wyrażają życzeń wprost”.

Tsang należy do zespołu pracującego w laboratorium innowacji w dziale Volvo Group Connected Solutions. Jest to nowy dział, który powołano w celu opracowywania nowych usług i innowacji związanych z cyfryzacją i partnerstwem.

„Mamy nieco ponad 25 osób pełniących różne role, na przykład deweloperów oprogramowania, analityków danych, menedżerów ds. innowacji i projektantów usług, takich jak ja. Uczymy się od siebie nawzajem i wspieramy się wzajemnie” — stwierdza.

Jednym z wyzwań w tej pracy jest czas, uważa Tsang.

„Rozwój przebiega szybko, a my musimy dotrzymać mu kroku” — wyjaśnia. „Musimy nauczyć się pracować inaczej i szybciej, do czego przydaje się laboratorium innowacji, ponieważ daje nam taką możliwość. To mi odpowiada”.

Wiele możliwości

Patrząc w przyszłość, Tsang widzi mnóstwo możliwości rozwoju osobistego i kariery. Zapotrzebowanie na usługi w sektorze transportowym rośnie.

„To, co jeszcze parę lat temu było raczej niezbadanym obszarem, zmieniło się w automatyczne wymaganie ze strony rynków” — mówi. „Dlatego wspaniałe jest, że Grupa Volvo znajduje się w czołówce oraz że kierownictwo Grupy podkreśla znaczenie dalszego opracowywania przez nas usług” — podsumowuje.

Daje to mnóstwo satysfakcji i jest bardzo pouczające. Czuję, że naprawdę coś zmieniam.

W taki właśnie sposób wprowadzamy innowacje

Poznajcie także Emelie Ågren. Jest inżynierem przemysłu i zajmuje się zaawansowaną technologią oraz pojazdami z łącznością sieciową.

Chcesz dołączyć do któregoś z naszych zespołów? Przeczytaj więcej na naszej stronie kariery.

Informacje pokrewne